Politica de livrare și retur

  1. Livrarea produselor
  1. Vanzatorul se obliga sa expedieze Clientului produsele cuprinse in Comanda acceptata, pentru care a fost emisa o confirmare, in sistem de curierat door-to-door, la adresa de livrare de pe teritoriul Romaniei, pusa la dispozitie de Client, respectand termenele de livrare stabilite in momentul acceptarii Comenzii. Pentru Comenzile achitate prin transfer bancar, termenul de livrare se va calcula de la momentul receptionarii in contul Companiei de Evenimente Zurli S.R.L. a platii integrale.
  2. Livrarea produselor in sistem de curierat door-to-door se va realiza prin intermediul societatiilor de curierat partenere.
  3. Livrarea pentru produsele aflate in anumite campanii sau promotii se va face conform informatiilor privind campania sau promotia respectiva, disponibile pe site-ul www.magazinulzurli.ro.
  4. Vanzatorul va aplica tariful comunicat inainte de fiecare livrare, iar in cazul Produselor aflate la promotie, in conformitate cu promotiile active pe site in momentul plasarii comenzii.
  5. Proprietatea asupra Produselor comandate va fi transferata in momentul efectuarii livrarii acestora la adresa indicata de Client si a efectuarii integrale a platii aferente. Vanzatorul nu va autoriza curierul sa permita deschiderea coletului decat ulterior semnarii de primire si achitarii eventualei contravalori a acestuia.
  6. In ceea ce priveste mesajele video realizate ca urmare a comenzii Clientului, dreptul de a utiliza opera va fi transmis cu titlu exclusiv catre Client la momentul primirii comenzii pe suport electronic, strict pentru scopul prevazut in cadrul comenzii, iar Vanzatorul va interzice in mod particular orice reproducere, distribuire, import/ export, inchiriere, imprumut si comunicare publica, directa sau indirecta a operei, prin orice mijloace, inclusiv prin punerea operei la dispozitia publicului, astfel incat sa poata fi accesata in orice loc si in orice moment ales, in mod individual, de catre public. Este interzisa, de asemenea, orice transmitere ulterioara a operei, indiferent de suport sau modalitate precum si realizarea de opere derivate. Orice licentiere sau cesionare a drepturilor asupra operei este in egala masura strict interzisa, Clientul urmand a raspunde pentru orice prejudicii cauzate ca urmare a incalcarii mentiunilor de mai sus.
  7. O comanda expediata catre Client intr-o zi de vineri de catre Vanzator se va livra Clientului incepand cu urmatoarea zi lucratoare, aplicandu-se termenele de livrare sus – mentionate.
  8. In cazurile in care Clientul nu este gasit la adresa de livrare mentionata, in intervalul orar stabilit de comun acord cu livratorul, acesta va contacta Clientul pentru a conveni detaliile unei noi livrari. In cazul in care curierul nu reuseste sa ia legatura cu destinatarul coletului din 2 (doua) incercari, coletul va ajunge in cel mai apropiat depozit al societatii de curierat partenere.
  9. Comenzile care vizeaza realizarea de continut media cu personajele Zurli vor fi livrate in termen de 5 zile lucratoare de la momentul confirmarii prin intermediul telefonului a tuturor detaliilor legate de continutul comenzii (personaj selectat, numele copilului, pasiuni etc.). Acestea vor fi livrate exclusiv prin intermediul e-mail-ului indicat de Client si/ sau prin intermediul unei platforme care poate asigura trimiterea si primirea continutului (de exemplu WhatsApp).
  10. Costul livrarii Produselor depinde de anumiti factori, respectiv: greutatea coletului si destinatie (in Municipiul Bucuresti sau in tara). Costul de transport se va regasi in factura care insoteste Produsele comandate si va fi afisat la momentul finalizarii comenzii plasate pe www.magazinulzurli.ro. Niciun alt comision nu va fi solicitat la momentul livrarii de catre curier.
  1. Returnarea produselor
  • In conformitate cu art. 9 alin. (1) din OUG 34/2014, Clientul care detine calitatea de consumator (persoana fizica) are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze Produsul comandat, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea unui motiv care sa justifice retragerea sa din contract. In acest context, Clientului nu i se vor inapoia cheltuielile de transport.
  • Astfel, potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Produs expira in termen de 14 zile calendaristice de la intrarea in posesia bunurilor comandate.
  • Pentru exercitarea dreptului de retragere, Clientul informeaza Vanzatorul cu privire la decizia de a se retrage din prezentul Contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu o scrisoare trimisa prin posta sau e-mail la adresele indicate pe Website. In acelasi scop, se poate transmite urmatorul formular de retragere:

„Catre:

Magazinul Zurli

Email: magazin@zurli.ro

Va informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse: […]

Produsele au fost comandate la data de […] de pe www.magazinulzurli.ro.

Numele Clientului:

Adresa Clientului:

Semnatura Clientului (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie):

Data: […]”;

  1. Returnarea Produselor se poate efectua prin intermediul oricarei firme de curierat, in functie de preferintele Clientului.
  2. Returul Produselor cumparate va putea avea loc fara invocarea unui motiv in acest sens, conform prevederilor Legii comertului la distanta (O.G. nr. 34/ 2014 cu modificarile ulterioare). Produsele vor fi ambalate corespunator pentru retur si vor fi insotite de toate accesoriile si documentele aferente acestora, precum si de o copie a facturii de achizitie.
  3. Returnarea unui Produs in lipsa accesoriilor sale va duce la diminuarea valorii acestuia, conform celor mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare Produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri etc. fara ca acestea sa fie aduse in prealabil la conformitate.
  4. Rambursarea contravalorii Produsului se va face in cel mult 14 de zile de la data la care Produsul ajunge in depozitul Vanzatorului, iar starea acestuia este verificata de personalul Vanzatorului. De asemenea, se va verifica daca Produsul in cauza este sau nu in situatia de a fi exceptat de la retur. In cazul in care se constata ca valoarea acestuia a fost diminuata, Vanzatorul va retine suma aferenta acestei diminuari.
  5. Suma aferenta Produsului va fi returnata dupa cum urmeaza:
  • Pentru Comenzile achitate cu card online – prin restituire in contul din care a fost efectuata plata, daca nu se va indica expres in scris un alt cont in care sa se vireze suma supusa restituirii;
  • Pentru Comenzile achitate cu OP/ ramburs/ Card bancar – prin virament bancar, in contul indicat de catre Client in scris.
  1. In functie de specificul Produselor comercializate pe Website, acestea pot fi sigilate. In functie de starea Produsului returnat, se va decide daca rambursarea poate fi sau nu acceptata.
  2. Numai in anumite situatii care depind exclusiv de decizia Vanzatorului se accepta returnarea Produselor care prezinta mici urme de uzura. In astfel de cazuri, Vanzatorul va face o verificare asupra Produsului si va stabili valoarea care trebuie returnata Clientului.
  3. In contextul returului produsului ca urmare a exercitarii dreptului de retaragere din Contract nu se vor inapoia Consumatorului cheltuielile de transport aferent returului, acestea fiind in sarcina Consumatorului.
  4. Procedura de retragere din contract va fi detaliata in cadrul Politicii de retur, disponibila pe site.
  1. Diminuarea valorii bunurilor returnate
  1. Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta, Consumatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul, asa cum s-a detaliat anterior, de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, Consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat, in functie de tipul acestora si in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a acestora. Pentru a stabili aceste caracteristici, Consumatorul trebuie sa manuiasca Produsele si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.
  2. In timpul perioadei de retragere, Consumatorul trebuie sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu diligenta necesara in acest sens.
  3. Clientul va fi tinut responsabil pentru diminuarea valorii Produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii acestora.
  4. Daca un Consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, acesta va raspunde pentru eventuala diminuare a valorii Produselor.
  5. Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii Produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
  • ruperea sigiliilor si a etichetelor;
  • zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea Produselor cu substante externe;
  • desigilarea accesoriilor consumabile;
  • etc.
  1. Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, baterii etc.) aflate in cutia Produsului fac parte integranta din acesta, astfel ca toate aceste componente se vor returna impreuna cu Produsul.
  2. In cazul retragerii din Contract, Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii Produselor comandate, care rezulta din manipularile acestora, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii bunurilor. In cazul in care Produsul returnat prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii sale.
  3. Valoarea Produselor folosite, avand urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) va fi returnata numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca Produs Reconditionat/ Refurbished. Valorea finala a Produsului se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a Produsului nou si valoarea de revanzare a Produsului folosit.
  4. Orice modificare a starii Produselor, ce face imposibila vanzarea acestora ca noi, duce automat la aplicarea procedurii de returnare supusa unor taxe de readucere a Produselor la starea in care au fost livrate.
  5. Diminuarea poate reprezenta intre 10% si 100% din valoarea initiala a Produsului.
  6. Daca Produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, Clientul este tinut sa le returneze si pe acestea din urma, odata cu Produsul. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
  7. Daca s-au achizitionat mai multe Produse de acelasi fel si se doreste returul tuturor acestor Produse, Consumatorul se va asigura ca doar unul dintre aceste Produse a fost desigilat. Returul celorlalte Produse se accepta doar daca acestea sunt sigilate.
  8. Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Consumator.
  9. Potrivit art. 16 din OUG nr. 34/ 2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele:
  • Furnizarea de Produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • Furnizarea de Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de Consumator sau personalizate in mod clar;
  • Furnizarea de Produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • Furnizarea de Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  • Furnizarea de Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • Furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  • Furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
  • Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;
  • Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme a Clientului si a efectuarii platii acestora in avans.
  1. Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:
  • de a executa contractul la distanta sau contractul in afara spatiului comercial;
  • de a incheia un contract la distanta sau in afara spatiului comercial, in cazul in care Consumatorul a efectuat o comanda.
  1. Vanzatorul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea Consumatorului, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care Produsul ajunge la sediul acestuia si este verificat si validat de personalul acestuia din punct de vedere al starii sale de functionare si al conformitatii.
  1. Returul Produsului pentru neconformitati
  1. Potrivit dispozitiilor Ordonantei de Urgenta 140/2021, Vanzatorul este obligat sa livreze Consumatorului Produse care sunt in conformitate cu Contractul de vanzare incheiat la distanta.
  2. Se considera ca Produsele sunt in conformitate cu Contractul de vanzare incheiat la distanta daca acestea:
  • corespund descrierii facute de Vanzator si au aceleasi calitati ca si Produsele pe care acesta le-a prezentat Consumatorului ca mostra sau model, dar doar daca este cazul;
  • corespund oricarui scop specific solicitat de catre Consumator, scop facut cunoscut Vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea Contractului de vanzare la distanta;
  • corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal Produsele de acelasi tip;
  • fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care Consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura Produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de Vanzator, de Producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta Produsului.
  1. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii Contractului la distanta Consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate.
  2. In cazul lipsei conformitatii, Consumatorul are dreptul de a solicita Vanzatorului sa i se aduca Produsul la conformitate, fara plata, prin reparare, dar numai daca acest lucru este posibil potrivit naturii Produsului, prin inlocuire sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest Produs si restituirea contravalorii Produsului. Consumatorul beneficiaza de inlocuirea Produsului neconform in cazul in care neconformitatea acestuia este constatata la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice.
  3. In acest context, Consumatorul are dreptul de a solicita Vanzatorului in primul rand repararea Produsului sau de a solicita inlocuirea acestuia, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
  4. O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata daca ea impune Vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu o alta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
  • valoarea pe care ar fi avut-o Produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
  • importanta lipsei de conformitate;
  • daca o alta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru Consumator.
  1. Consumatorul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului, fie sa obtina incetarea Contractului de vanzare la distanta, in oricare dintre urmatoarele cazuri:
  1. a) Vanzatorul nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau, dupa caz, a refuzat sa aduca in conformitate bunurile;
  2. b) se constata o neconformitate, in pofida eforturilor Vanzatorului de a o remedia;
  3. c) neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de pret sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare;
  4. d) Vanzatorul a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstantele cazului.
  1. Consumatorul nu are dreptul de a obtine incetarea contractului daca neconformitatea este minora. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformitatii ii revine Vanzatorului.
  2. Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei parti restante din pretul bunurilor sau a unei parti a acesteia pana in momentul in care Vanzatorul isi va fi indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul OUG 140/2021.

Repararea sau inlocuirea bunurilor

  1. Reparatiile (daca este posibil) sau inlocuirile se efectueaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
  1. a) fara costuri pentru Consumator;
  2. b) intr-un termen rezonabil care nu poate depasi 15 zile calendaristice din momentul in care Vanzatorul a fost informat de catre Consumator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre Vanzator si Consumator, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii;
  3. c) fara vreun inconvenient semnificativ pentru Consumator, tinand seama de natura bunurilor si de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile in cauza.
  1. In cazul in care neconformitatea urmeaza sa fie remediata prin repararea sau inlocuirea bunurilor, Consumatorul pune bunurile la dispozitia Vanzatorului.
  2. Vanzatorul preia bunurile inlocuite pe propria cheltuiala.
  3. Consumatorul isi poate exercita dreptul de a obtine incetarea contractului de vanzare printr-o declaratie catre Vanzator, prin care isi exprima decizia de a obtine incetarea contractului.
  4. In cazul in care neconformitatea se refera doar la unele dintre bunurile livrate in temeiul contractului de vanzare si exista un motiv de incetare a contractului de vanzare conform celor de mai sus, Consumatorul poate obtine incetarea contractului de vanzare in raport cu bunurile respective, precum si cu orice alte bunuri pe care Consumatorul le-a achizitionat impreuna cu bunurile neconforme, in cazul in care Consumatorului nu i se poate pretinde in mod rezonabil sa accepte sa pastreze numai bunurile conforme.
  5. Dreptul la garantie se pierde in cazul in care:
  • Clientul nu a respectat conditiile de utilizare, intretinere etc.;
  • Produsul a fost pastrat in conditii improprii, expus la conditii nefavorabile sau a fost manipulat defectuos;
  • In caz de deteriorare mecanica provocata prin lovirea Produsului;
  • Produsul a fost modificat sau reparat in prealabil de catre alte persoane decat cele autorizate.
  1. Zgarieturile constituie uzura normala si nu reprezinta motive pentru a reclama garantia.
  2. Cheltuielile de returnare aferente Produselor defecte, respectiv Produselor care cad sub incidenta garantiei de conformitate, vor fi suportate de catre Vanzator.

Informatii necesare pentru retur

  1. Solicitarea de retur se transmite doar in scris, prin e-mail, la adresa de contact: magazin@zurli.ro, afisata pe site sau la telefon, prin apelarea numarului de telefon din Sectiunea Contact ori prin utilizarea formularului mai sus mentionat. In formularul de retur, dar si in declaratia transmisa Vanzatorului, Consumatorul este obligat sa completeze corect, complet si real toate datele sale, pentru ca cererea lui sa fie procesata in timp rezonabil.
  2. Expeditorul raspunde atat cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corespunzatoare a coletelor continand Produsele returnate.
  3. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze Produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer etc.). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, constituit din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren etc.
  4. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a investiga orice cerere de returnare a sumelor aferente Produselor care au facut obiectul returului si de a nu da curs cererilor de returnare frauduloase sau abuzive care se produc dupa consumarea/ prestarea/ achizitionarea acestora.
  5. Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Produselor returnate sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate.
  1. Garantia oferita de Producator
  1. Orice garantie comerciala da nastere unei obligatii juridice pentru garant in conditiile stabilite in certificatul de garantie comerciala si in anunturile publicitare asociate, disponibile in momentul sau anterior incheierii contractului.
  2. In conditiile prevazute la prezentul articol si fara a aduce atingere oricaror alte dispozitii legale, in cazul in care un producator ofera consumatorului o garantie de durabilitate pentru anumite bunuri pentru o perioada de timp anume, producatorul raspunde direct fata de consumator, pe intreaga perioada acoperita de garantia de durabilitate, pentru repararea sau inlocuirea bunurilor. Producatorul ii poate oferi consumatorului conditii mai favorabile in certificatul de garantie comerciala de durabilitate. In cazul in care conditiile prevazute in certificatul de garantie comerciala sunt mai putin avantajoase pentru consumator decat cele prevazute in anunturile publicitare asociate, garantia comerciala da nastere unei obligatii juridice in conditiile stabilite in publicitatea privind garantia comerciala, cu exceptia cazului in care, inainte de incheierea contractului, anunturile publicitare asociate au fost corectate in acelasi mod sau intr-un mod comparabil celui in care au fost facute.
  3. Certificatul de garantie comerciala este oferit consumatorului, pe un suport durabil, cel mai tarziu in momentul livrarii bunurilor.
  4. Certificatul de garantie comerciala este formulat intr-un limbaj simplu si inteligibil.
  5. Certificatul de garantie comerciala contine urmatoarele elemente:
  1. a) o declaratie clara prin care se indica faptul ca consumatorul are dreptul la masuri corective din partea Vanzatorului, fara costuri, in caz de neconformitate a bunurilor si ca masurile corective respective nu sunt afectate de garantia comerciala;
  2. b) numele si adresa garantului;
  3. c) procedura pe care trebuie sa o urmeze consumatorul pentru a obtine aducerea in aplicare a garantiei comerciale;
  4. d) indicarea bunurilor carora li se aplica garantia comerciala;
  5. e) conditiile garantiei comerciale.
  1. Nerespectarea prevederilor de mai sus nu afecteaza caracterul obligatoriu al garantiei comerciale pentru garant.
  2. Certificatul de garantie comerciala trebuie redactat in limba romana, fara a exclude prezentarea acestuia si in alte limbi.
  3. In cazul in care neconformitatea este remediata prin reparatie, perioada de timp prevazuta in garantia comerciala de durabilitate se prelungeste cu timpul de nefunctionare a bunului, din momentul la care a fost adusa la cunostinta garantului lipsa de conformitate pana la predarea efectiva a bunului in stare de utilizare normala catre consumator.
  4. In cazul in care neconformitatea este remediata prin inlocuire, pentru bunurile care inlocuiesc bunurile neconforme, perioada de timp prevazuta in garantia comerciala de durabilitate incepe sa curga de la data inlocuirii.
  5. Reparatiile sau inlocuirile in perioada garantiei comerciale se efectueaza intr-un termen rezonabil care nu poate depasi 15 zile calendaristice din momentul in care vanzatorul a fost informat de catre consumator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii.